Thursday, April 24, 2008

Peniche på kveldstid

Jeg har endelig blitt contributor i bloggen, det gjør meg stolt. Her i Peniche stortrives vi om dagen, det er ikke ofte du ser Per komme ut av daglgvareforetningen med posen full av ark, tegnestifter og et smil om munnen. I starten var Per den mest skeptiske til mine og Emil sine kunstneriske forslag om tegnekonkuranser etter solnedgang når det ikke er bedre ting å bedrive her. ''Ark og blyanter koster penger'' var det første som kom ut av mannen med mange meninger, men i denne stund er Per kanskje den den ivrigste i flokken. Kunsten hans bærer preg av grafitti og street art. Han klager til stadighet over at han ikke er av den kreative typen, og hans problemer med å tegne rette linjer.
Emil har i løpet av oppholdet lært seg å spise bananer, noe som åpenbart har gitt han motivasjon ved tegnebordet. Blekket spruter, og halvskrelte bananer i ''Andy Warhol stil'' kommer til stadighet tilsyne på arket, sammen med sko, hummere og bølger. ''Dette er for lite gjenomtenkt'' kan han fortelle om sitt nye prosjekt hvor ''by og buer'' er det mest sentrale.
Før jeg trekker meg tilbake til tegnebordet vil jeg fortelle at vi har et hemmelig kåbbåj prosjekt på gang. Prosjektet er av den kunstneriske sorten og vil foregå i slummen her i Peniche på nattestid. Vi vil komme tilbake med bilder og oppdateringer.
Shassper sier HEI

1 comment:

Nicolai Østgaard said...

Fin beskrivelse av Per. LIker'e! Gleder meg til å se mer. NIC.